Toyota Material Handling Sweden AB

Rutin Spärrade tekniker

Uppdaterad
  • Ny tekniker börjar
  • Admin pratar med den nya teknikern första veckan
  • Hälsar välkommen
  • Berättar om sina arbetsuppgifter i enkla drag
  • Vad teknikern kan höra av sig med framåt
  • Hur upplägget kring återkoppling sker
  • Varje vecka ska teknikerns rapportering gås igenom och återkoppling ska ske
  • Om teknikern gör mycket rapporteringsfel så återkoppla även till teamledaren så de kan lägga in det i teknikerns utbildningsplan
  • När teknikern blivit lite varmare i kläderna (Mellan månad 2-4) kan återkoppling ske någon gång i månaden istället för varje vecka
  • Viktigt att vi är med och pratar med teknikern.
  • Även om teknikern gör rätt är det viktigt för honom/henne att få höra det!
  • Mellan månad 4-6 tas beslut om teknikern är redo att släppas. Om admin anser teknikern är redo att släppas görs ett samtal till teknikern där vi ställer frågor som tex
  • Hur känns det nu med rapporteringen?
  • Har teknikern koll på rutinen för köp på stan?
  • Känner han sig trygg i hur han hanterar garantier samt försäkringsärenden?
  • Har teknikern kvar osäkerheter lägger ni tillsammans med teknikerns teamledare en plan för att gå igenom teknikerns osäkerheter innan han släpps
  • Känner han sig trygg med rutiner och vart han kan vända sig för frågor?
  •  Skicka ett mail till Josefine som släpper teknikern i systemet.


Att tänka på:

  • En gång är ingen gång – gör teknikern fel en gång behöver vi inte ta upp det, men händer det fler gånger så måste vi ta det
  • Ring hellre än maila, för att undvika missförstånd
warning Created with Sketch.