Toyota Material Handling Sweden AB

Rutin slutbesiktningar

Uppdaterad

Rental bokar frakten. 

Operations får ett mail från Rental. Trucken hämtas oftast inom 2 veckor efter att Rental har bokat frakten och hämtdatumet står i mailet från Rental. 

Rental skickar fraktsedeln direkt till kund. 

Servicesupport skapar SO som skickas ut till teknikern. 

Teknikern gör slutbesiktningen och debiterar sin tid på uppdrag 1. Kosten går på laget. 

Finns det kundskador på trucken öppnas uppdrag 2 som kundskada BA.  

Teknikern räknar fram ett fast pris på delar och uppskattad arbetstid.  

Teknikern kan skapa en offert för att få rätt slutpris till kund. Pris och beskrivning skrivs i externtexten. Meddela kund skadedebiteringen, samt begär en underskrift som ett godkännande av skadorna. 

All tid som går åt för att leta delar etc. skall debiteras på slutbesiktningen internt, uppdrag 1.  

Använd AB = FELSÖKNING för att registrera den tiden.   

Mot kund öppnas uppdrag 2 och artikel D3 används. Rapportera 0,5 timme samt fastpris. En halvtimme måste rapporteras annars får inte administrationen ut fakturan med fast pris. 

Obs! En truck per uppdrag.  

Ingen reparation och inga delar beställs av teknikern. 

Truck hämtas och anländer till Truckhuset. 

Reparationen sker i Truckhuset och kostnaden läggs på servicelaget.   

Viktigt att trucken besiktigas och att kund godkänner eventuella skador. 

warning Created with Sketch.