Toyota Material Handling Sweden AB

Rutin hantering av ZZ-ordrar

Uppdaterad

SYFTE 

Visa hur hantering av serviceordrar med lokala inköp hanteras

AVGRÄNSNING 

För ordrar med lokala inköp, rutinen gäller för Serviceadmin

GENOMFÖRANDE 

När en servicetekniker köper en del eller tjänst på stan så fastnar dessa hos Serviceadmin för hantering innan fakturering. När teknikern spärrat serviceordern och hänvisat till vilken leverantör han köpt delen/tjänsten ifrån hamnar den hos Serviceadmin. Serviceadmin granskar ifall leverantörsfakturan hamnat i Opto, har fakturan inkommit så läggs fakturan in på serviceorder. Finns inte leverantörsfakturan i Opto än så läggs serviceordern i status ZZ. Minst en gång i månaden ska dessa gås igenom, har leverantörsfakturan inkommit lägger vi in det på serviceordern och fakturerar. Alla ZZ ordrar som har intern betalare faktureras ut i slutet av varje månad. De ZZ ordrar som har en extern kund betalare avvaktar vi med tills de är 2 månader gamla. Har inte leverantörsfakturan kommit till oss efter 2 månader så fakturerar vi ut serviceordern, inkommer fakturan efter det så görs det en tilläggsdebitering.

warning Created with Sketch.