Toyota Material Handling Sweden AB

Rutin hantering av WW-ordrar

Uppdaterad

SYFTE

Beskriva hur serviceordrar i status WW hanteras på serviceadmin

AVGRÄNSNING

För alla serviceordrar med status WW

GENOMFÖRANDE

När serviceadmin fått tillbaka fakturan via EDI-leverantören eller kund pågrund av fel kundinformation. Tex fel referens eller fel betalare och serviceadmin inte kan fakturera ut ordern direkt läggs i status WW för undersökning. Hur dessa ordrar hanteras från fall till fall, beroende på kund. I vissa fall kan en servicechef ge oss kontaktuppgifter till rätt person, annars får vi försöka leta upp vem som kan hjälpa oss till rätt person hos kund att prata med. När serviceadmin fått rätt information hur det ska faktureras framåt, utförs ändringarna i systemet innan vi fakturerar om serviceordern. Det kan t.ex handla om att kundmaster måste ändra faktureringsuppgifter, EDI-supporten ändra GLN nummer eller vi måste be kunden kontakta sin EDI-leverantör för att korrigera deras kravuppsättning. För mer information kring hantering, se " tips och trix kunduppsättningar" Två gånger i månaden går serviceadmin tillsammans igenom vilka WW som ligger i fakturasläpet och bestämmer vilka actions vi behöver ta för att kunna fakturera ärendet.

warning Created with Sketch.