Rutin Spärrade tekniker
Uppdaterad
- Ny tekniker börjar
- Admin pratar med den nya teknikern första veckan
- Hälsar välkommen
- Berättar om sina arbetsuppgifter i enkla drag
- Vad teknikern kan höra av sig med framåt
- Hur upplägget kring återkoppling sker
- Varje vecka ska teknikerns rapportering gås igenom och återkoppling ska ske
- Om teknikern gör mycket rapporteringsfel så återkoppla även till teamledaren så de kan lägga in det i teknikerns utbildningsplan
- När teknikern blivit lite varmare i kläderna (Mellan månad 2-4) kan återkoppling ske någon gång i månaden istället för varje vecka
- Viktigt att vi är med och pratar med teknikern.
- Även om teknikern gör rätt är det viktigt för honom/henne att få höra det!
- Mellan månad 4-6 tas beslut om teknikern är redo att släppas. Om admin anser teknikern är redo att släppas görs ett samtal till teknikern där vi ställer frågor som tex
- Hur känns det nu med rapporteringen?
- Har teknikern koll på rutinen för köp på stan?
- Känner han sig trygg i hur han hanterar garantier samt försäkringsärenden?
- Har teknikern kvar osäkerheter lägger ni tillsammans med teknikerns teamledare en plan för att gå igenom teknikerns osäkerheter innan han släpps
- Känner han sig trygg med rutiner och vart han kan vända sig för frågor?
- Skicka ett mail till Josefine som släpper teknikern i systemet.
Att tänka på:
- En gång är ingen gång – gör teknikern fel en gång behöver vi inte ta upp det, men händer det fler gånger så måste vi ta det
- Ring hellre än maila, för att undvika missförstånd