Toyota Material Handling Sweden AB

Transportskada

Uppdaterad

På T-Space finns denna information gällande transportskada


Denna rutin gäller vid transportskada till kund.  

  1. Vid ev transportskada noterar kunden el servicetekniker detta på fraktsedeln före underskrift  

Vid dold skada måste kunden/Serviceteknikern anmäla detta inom en vecka. 

  1. Kunden/Servicetekniker mailar till TMHSE SMB Leveransreklamationer och meddelar att en transportskada skett.  Leveransavdelningen mailar distributör och får ett skadenummer med vändande post.  

  1. Leveransavdelningen mailar TMHSE SMB Servicesupport   

 att en Servicetekniker behöver åka ut och reparera/uppskatta kostnaden samt uppger distributörens referensnummer för skapande av ServiceOrder. (I vissa fall behövs dialog med Servicechef/Teamleader).  

  1. Bifogar dokument för transportskador, som också finns på T-Space.   

  1. I fylld blankett skickas tillbaka till leveransavdelningen som skickar in till distributör. 

  1. Servicetekniker avslutar sin ServiceOrder med distributörs ref nr.  

  1. Faktura ställs ut till betalare ex Schenker som är SE00035030 

 

Ifyllda blanketter till distributör mailas till:  

skadeanmalan@dbschenker.com  

warning Created with Sketch.