Toyota Material Handling Sweden AB

Onboarding av nya tekniker

Uppdaterad

För RK

 

  • Öppna SO – portal + samtal  

  • Vikten av att öppna på rätt truck och kundnummer 

  • Flytta SO/Samjobb – portal + samtal 

  • Depå/inventering hantering. Vikten av det och hur fungerar det 

  • Serviceplanering, ta ut aktuell teknikerns planering och gå igenom den 

  • Backoffice tips och trix. T.ex tidrapport, det är skillnad på SO och tidrapport 

  • Slutbesiktningar hantering 

  • Leveransbesök hantering 

  • Teknikerhandboken 

  • Offert på över 50 000:-    

  • Kreditspärr 1,2 eller 3 

  • Makuleringskoder 11,12 

 

För Serviceadmin

  • Avtal – grundläggande skillnader på avtalstyperna 

  • Rapportering. Förklara spärrade tekniker och målbilden att kunna släppa dem 

  • Resor/restid 

  • Avtalsrader 

  • Leverantörsfakturor. Kolla opto, förklara att vi har påslag mot kund, ej internt. Viktigt med info i interntext och spärra ordern 

  • Försäkringsskador- Gå igenom rutin 

  • Fakturakrav. Vad är det och vad händer om vi inte följer dessa. Olika fakturauppsättningar 

  • Skriv i externtext- jätteviktigt 

  • Nolla ner fälgar 

  • Skillnad mellan kundpris och internpris. T.ex ge ALDRIG ut internpris till kund.  

  • Hur hanterar vi arbeten som ska debiteras via hyreshöjning. AAFUND och SE3807 

  • Slutbesiktning hur rapporterar man 

  • Eftermontering, leveransbesök. Hur ska det hanteras? 

Guide taggad med: #onboardingtekniker
warning Created with Sketch.