LEADS
När det kommer till service leads så ska de gå till respektive säljare som är ansvarig.
Leadset skickas till Inbound@se.toyota-industries.eu som registrerar det i CRM.
Sälj ansvarar för servicesälj.
Hur arbetar vi med leads från tekniker?
Inkommer det ett leads från teknikern skall vi kontrollera om ett FU-tillägg är möjligt att skapa.
Finns det redan ett avtal på kunden skapar vi ett FU-tillägg.
Saknar kunden FU-avtal kan vi göra två val:
1. Maila leadset till berörd SC för action.
2. Maila leadset till Inbound@se.toyota-industries.eu . Leadset kommer registreras i CRM-systemet och skickas till Sälj.
Här hittar du information om hur teknikern hanterar leads.
Dessa säljsignaler kan teknikern skapa i T-Stream.
Sales går till Inbound
Service contracts går till Service Admin
Service går till ServiceSupport
HPT går till OrderHT
STR går till STR
Parts går till Reservdelar
TYRO går till Inbound