Onboarding av nya tekniker
För RK
Öppna SO – portal + samtal
Vikten av att öppna på rätt truck och kundnummer
Flytta SO/Samjobb – portal + samtal
Depå/inventering hantering. Vikten av det och hur fungerar det
Serviceplanering, ta ut aktuell teknikerns planering och gå igenom den
Backoffice tips och trix. T.ex tidrapport, det är skillnad på SO och tidrapport
Slutbesiktningar hantering
Leveransbesök hantering
Teknikerhandboken
Offert på över 50 000:-
Kreditspärr 1,2 eller 3
Makuleringskoder 11,12
För Serviceadmin
Avtal – grundläggande skillnader på avtalstyperna
Rapportering. Förklara spärrade tekniker och målbilden att kunna släppa dem
Resor/restid
Avtalsrader
Leverantörsfakturor. Kolla opto, förklara att vi har påslag mot kund, ej internt. Viktigt med info i interntext och spärra ordern
Försäkringsskador- Gå igenom rutin
Fakturakrav. Vad är det och vad händer om vi inte följer dessa. Olika fakturauppsättningar
Skriv i externtext- jätteviktigt
Nolla ner fälgar
Skillnad mellan kundpris och internpris. T.ex ge ALDRIG ut internpris till kund.
Hur hanterar vi arbeten som ska debiteras via hyreshöjning. AAFUND och SE3807
Slutbesiktning hur rapporterar man
Eftermontering, leveransbesök. Hur ska det hanteras?