Toyota Material Handling Sweden AB

Planera in garantiservice

Uppdaterad

Garantiservice ska planeras in på nya RENTAL-truckar. 

Avser modell:

OME100H, 120H (C, W, WC)

RRE 140-160 M,MC

VCE100/135, VCE150A, VCE150AC VCE125ASF, VCE125ASF

Avser även nya motviktstruckar om trucken har I_Site.

Har trucken I_Site?

Så här ser det ut i M3 om trucken har I_Site. En knapp för I_Site dyker upp. 

Syns inte denna knapp har motviktstrucken ingen DHU och det är då omöjligt att planera in både garantiservice eller PM Actual Hours/Meter Based-planering, eftersom vi inte får någon data på hur mycket trucken går.

Alla WareHouse-truckar levereras alltid med en DHU.


Garantiservicen läggs in som en PM Actual Hours/Meter Based-planering. Innebär att servicen skickas ut när trucken tex har gått sina första 250 timmar.

Vilka kunder använder sig av PM Actual Hours-planering? 

Om du är intresserad av att veta vilka kunder som har PM Actual Hours/Meter Based-planering kan du se det HÄR. Detta har ingen påverkan på garantiservicen. 


Ta hjälp av Planerad Tid FU - Power BI för att se vilka modeller det avser. Sortera på "Garantiservice Tid".

Börja med att ta individnumret och gå till SOS419 och välj Ctrl14 

Markera individen och tryck Ctrl2 

 

Tryck Enter fram till sida SOS418/F. 

Lägg en summa tex 500 i Plan årsförbr. Summan som du anger är inte viktig i sig, huvudsaken är att fältet inte är tomt. Siffran kommer att uppdatera sig själv med korrekt årsförbrukning när trucken har börjat rulla/användas. Enter. 

 

Nu kan du lägga in garantiservice i SAS100. 

Skriv in den rad du vill skapa och ltp 3. 

 Har trucken vanlig periodplanering ser det ut så här.

Lägg in C0 och planerad arbetstid. Lägg in garantiintervallet. I stort sett alla modeller (förutom VCE) har en garantiintervall på 250 timmar. Enter. Klart.

Har trucken PM Actual Hours ser det ut så här. 

Skillnaden är att du skriver in det vanliga serviceintervallet vid Mät värde intvt och skriver in 9999999 på Till mätarvärde. 


warning Created with Sketch.