Checklista - Tekniker byter servicelag
Uppdaterad
- Ligger teknikern på rätt servicelag i M3/T-Stream? Om inte; ta hjälp av Technical Support T-Stream (Emil Uvalic)
- Ta ut en lista på teknikerns serviceplanering. Se till att få med alla olika typer av serviceavtal som ligger på teknikern. QlikView listan behöver innehålla följande: Robotmall
- Intern cust # ska ändras till det nya servicelagets interna kostnadsställe (internt kundnummer)/betalare.
- Intern cust # ska inte ändras på korttids- och demoavtal. Tex 1RSSE3500 och 1DMSE2290.
- Skriv in i listan det nya/rätta servicelaget och det nya/rätta interna kundnumret/betalaren.
- Skicka listan till Roboten (Markus Hedlund)
- SOS475; pusha om alla öppna serviceordrar som ligger på teknikern så att ordrarna hamnar på rätt servicelag.
- Se till att teknikern har en Veckoorder på rätt lag.
- När Roboten kört igenom listan; dubbelkolla igen att alla avtal ligger rätt. Rätt servicelag, rätt internt kundnummer.