Toyota Material Handling Sweden AB

Kundinformation - Frode Laursen

Uppdaterad

Rutin LAURSEN A/S, FRODE 

ÅSTORP, ANGERED, STENKULLEN 

 

Kundnummer SE00036736 (Åstorp) SE00034926 (Angered), och SE00057225 (Stenkullen

 

Mellan den 1-14 i månaden: Admin fakturerar löpande det som kommer in med rekvisitionsnummer och det som debiteras TU.  

En gång i veckan: Admin tar ut lista på vad som är kvar utan rekvisitionsnummer och skickar till respektive koordinator som går igenom sitt lag och ser om det finns rekvisitionsnummer i maillådor osv. De rekvisitionsnummer som hittas läggs in på uppdraget i M3.  

Löpande skickar RK påminnelser om rekvisitionsnummer till:

Påminnelse 1: FLEETM@FRODE-LAURSEN.COM 

Påminnelse 2: daboh@frode-laursen.com och FLEETM@FRODE-LAURSEN.COM 

Påminnelse 3: samtal till Daniel Direct +45 87646539 eller Mobile +45 22497140 

Påminnelse 4: ta kontakt med SC 



Behöver truckar flyttas?  

Kontakt Danmark (Frode-ansvariga): heidi.thorp.pedersen@dk.toyota-industries.eu 

Kontakt Finland: fiserviceadmin@fi.toyota-industries.eu  



FRODE 

När felanmälan kommer:

 

  1. Öppna SO utifrån deras internummer, ex T2426. Skriv in det i ”cust fleet” 

  1. Skriv in texten i SO:t 

  1. Pusha till tilldelad tekniker 

  1. Vidarebefordra mejlet till tilldelad tekniker och dig själv, och skriv SO numret i ämnesraden och i texten. 

  1. SPARA MEJLET I EGEN MAPP FÖR ATT KUNNA GÅ TILLBAKA VID SENARE TILLFÄLLEN (kan bli aktuellt senare) 

 

När rekvisitionsnummer kommer: 

(Mejlet med rekvisitionsnummer är ihopkopplat med tidigare felanmälan) 

  1. Hitta SO:t via att söka på internumret- ta med dig serienumret till sos475 för att hitta SO 

  1. Lägg in rekvisnumret i "kunds ordernummer" 

  1. Vidarebefordra mail till berörd tekniker och dig själv, och skriv SO numret i ämnesraden och i texten.   

  1. SPARA MEJLET I EGEN MAPP FÖR ATT KUNNA GÅ TILLBAKA VID SENARE TILLFÄLLEN

 

 

 

 

 

PLANERING:  

ALLTID C0 TVÅ GÅNGER PER ÅR.  

TITTA ALLTID NÄR SENASTE SERVICEN VAR (OM DEN HAR TU INNAN). 

 

FRODE LETA REKVISNUMMER:  

Om Danmark glömt att återkoppla med rekvistionsnummer kan vi inte fakturera. Kolla igenom sparade mejl för att se att du själv inte missat att lägga in det. Annars vidarebefordrar du det gamla mejlet med den aktuella felanmälan till fleetm@frode-laursen.com och frågar om rekvis.  

  

FRODE MAILADRESSER: 

Låda i Danmark (förstahand vid fråga om rekvis nummer) fleetm@frode-laursen.com  

Daniel  daboh@frode-laursen.com 

Morten mofri@frode-laursen.com 


FRODE Skåne 1, 2 & 3 

Frode har tre anläggningar men bara två verkstäder, och placeringarna är viktiga för teknikern som ska reparera trucken. 

Står det ”Åstorp 1” i mailet är trucken på verkstaden i Frode 1 

Står det 2 eller 3 i mailet (ex. Lager 2 och 3) finns trucken i verkstaden på Frode 2 

warning Created with Sketch.