Kundinformation - Frode Laursen
Rutin LAURSEN A/S, FRODE
ÅSTORP, ANGERED, STENKULLEN
Kundnummer SE00036736 (Åstorp) SE00034926 (Angered), och SE00057225 (Stenkullen)
Mellan den 1-14 i månaden: Admin fakturerar löpande det som kommer in med rekvisitionsnummer och det som debiteras TU.
En gång i veckan: Admin tar ut lista på vad som är kvar utan rekvisitionsnummer och skickar till respektive koordinator som går igenom sitt lag och ser om det finns rekvisitionsnummer i maillådor osv. De rekvisitionsnummer som hittas läggs in på uppdraget i M3.
Löpande skickar RK påminnelser om rekvisitionsnummer till:
Påminnelse 1: FLEETM@FRODE-LAURSEN.COM
Påminnelse 2: daboh@frode-laursen.com och FLEETM@FRODE-LAURSEN.COM
Påminnelse 3: samtal till Daniel Direct +45 87646539 eller Mobile +45 22497140
Påminnelse 4: ta kontakt med SC
Behöver truckar flyttas?
Kontakt Danmark (Frode-ansvariga): heidi.thorp.pedersen@dk.toyota-industries.eu
Kontakt Finland: fiserviceadmin@fi.toyota-industries.eu
FRODE
När felanmälan kommer:
Öppna SO utifrån deras internummer, ex T2426. Skriv in det i ”cust fleet”
Skriv in texten i SO:t
Pusha till tilldelad tekniker
Vidarebefordra mejlet till tilldelad tekniker och dig själv, och skriv SO numret i ämnesraden och i texten.
SPARA MEJLET I EGEN MAPP FÖR ATT KUNNA GÅ TILLBAKA VID SENARE TILLFÄLLEN (kan bli aktuellt senare)
När rekvisitionsnummer kommer:
(Mejlet med rekvisitionsnummer är ihopkopplat med tidigare felanmälan)
Hitta SO:t via att söka på internumret- ta med dig serienumret till sos475 för att hitta SO
Lägg in rekvisnumret i "kunds ordernummer"
Vidarebefordra mail till berörd tekniker och dig själv, och skriv SO numret i ämnesraden och i texten.
SPARA MEJLET I EGEN MAPP FÖR ATT KUNNA GÅ TILLBAKA VID SENARE TILLFÄLLEN
PLANERING:
ALLTID C0 TVÅ GÅNGER PER ÅR.
TITTA ALLTID NÄR SENASTE SERVICEN VAR (OM DEN HAR TU INNAN).
FRODE LETA REKVISNUMMER:
Om Danmark glömt att återkoppla med rekvistionsnummer kan vi inte fakturera. Kolla igenom sparade mejl för att se att du själv inte missat att lägga in det. Annars vidarebefordrar du det gamla mejlet med den aktuella felanmälan till fleetm@frode-laursen.com och frågar om rekvis.
FRODE MAILADRESSER:
Låda i Danmark (förstahand vid fråga om rekvis nummer) fleetm@frode-laursen.com
Daniel daboh@frode-laursen.com
Morten mofri@frode-laursen.com
FRODE Skåne 1, 2 & 3
Frode har tre anläggningar men bara två verkstäder, och placeringarna är viktiga för teknikern som ska reparera trucken.
Står det ”Åstorp 1” i mailet är trucken på verkstaden i Frode 1
Står det 2 eller 3 i mailet (ex. Lager 2 och 3) finns trucken i verkstaden på Frode 2