Toyota Material Handling Sweden AB

Kundinformation - FMV (Försvarets materielverk)

Uppdaterad

Vad gäller om en felanmälan inkommer från/till FMV - Försvarets materielverk?


Felanmälningar från FMV - Försvarets materielverk ska gå genom Jungheinrich. 

FMV får inte felanmäla direkt till oss. 

Utförandet av arbetet ska startas av oss efter SLA (Service Level Agreement) tid. Vilket innebär att vi åker ut på den fjärdedagen efter att felanmälan har inkommit.

Villkor nedan:

8.3 Leverantörens inställelsetid för service och reparation ska inte vara längre än tre (3)

arbetsdagar från att tjänsten avropats. Underhållstjänsten ska kunna utföras mellan

klockan 07.00-17.00 helgfria vardagar om inte annat överenskommits mellan

parterna.

I händelse av att akut behov av reparation på truck uppstår ska inställelsetiden inte

vara längre än 72 timmar från det att tjänsten avropats för region Norr, och för övriga

landet skall inställelsetiden inte vara längre än 24 timmar från det att tjänsten

avropats.

8.4 Vid köp och hyra av truck ska truck levereras fritt fraktföraren enligt FCA. Free

Carrier enligt Incoterms® 2010. FCA-adress är Leverantörens för Avtalet angiven

adress i Sverige. Försvarsmakten förbehåller sig rätten att välja hur transport av

truckar ska ske, se punkt 9.1.

8.5 Leverantören har inget eget ansvar för när en servicetjänst eller ett förbyggande

underhåll ska utföras utan ska alltid invänta beställning.

8.6 Leveranskontroll genomförs efter det att Beställaren erhållit en rapport på genomförd

service eller reparation eller en följesedel vid leverans av reservdelar eller tillbehör.

8.7 Leveransavisering ska ske enligt Beställarens anvisning inom skälig tid innan service

eller reparation ska påbörjas



warning Created with Sketch.