Kundinformation - FMV (Försvarets materielverk)
Vad gäller om en felanmälan inkommer från/till FMV - Försvarets materielverk?
Felanmälningar från FMV - Försvarets materielverk ska gå genom Jungheinrich.
FMV får inte felanmäla direkt till oss.
Utförandet av arbetet ska startas av oss efter SLA (Service Level Agreement) tid. Vilket innebär att vi åker ut på den fjärdedagen efter att felanmälan har inkommit.
Villkor nedan:
8.3 Leverantörens inställelsetid för service och reparation ska inte vara längre än tre (3)
arbetsdagar från att tjänsten avropats. Underhållstjänsten ska kunna utföras mellan
klockan 07.00-17.00 helgfria vardagar om inte annat överenskommits mellan
parterna.
I händelse av att akut behov av reparation på truck uppstår ska inställelsetiden inte
vara längre än 72 timmar från det att tjänsten avropats för region Norr, och för övriga
landet skall inställelsetiden inte vara längre än 24 timmar från det att tjänsten
avropats.
8.4 Vid köp och hyra av truck ska truck levereras fritt fraktföraren enligt FCA. Free
Carrier enligt Incoterms® 2010. FCA-adress är Leverantörens för Avtalet angiven
adress i Sverige. Försvarsmakten förbehåller sig rätten att välja hur transport av
truckar ska ske, se punkt 9.1.
8.5 Leverantören har inget eget ansvar för när en servicetjänst eller ett förbyggande
underhåll ska utföras utan ska alltid invänta beställning.
8.6 Leveranskontroll genomförs efter det att Beställaren erhållit en rapport på genomförd
service eller reparation eller en följesedel vid leverans av reservdelar eller tillbehör.
8.7 Leveransavisering ska ske enligt Beställarens anvisning inom skälig tid innan service
eller reparation ska påbörjas