Toyota Material Handling Sweden AB

Ersättning för gods ej levererat men fakturerat kund på KO

Uppdaterad

Artikel har blivit levererat till kund men inte fysiskt levererad. Kund tar kontakt med RDS för ersättningsleverans. Kund har KO-nummer , artikelnummer samt det antal av artikel som saknas.

1. När samtal tas emot måste kunden ha kundordernummer (finns på faktura)som reservdelen är beställd på, samt vilken orderrad reservdelen låg på (vid mer än 1st artikel).

2. RDS går in i OIS390 – A panel för att registrera retur. Använd kundordernummer för att registrera returen. Enter – gå till OIS390E

3. OIS390/E. OBS! Viktigt att använda verksenhet SE1. Välj transaktions orsak 16 (missing).

4. OIS391/B1. Registrera saknat artikelnummer och antal. Notera det mottagningsnummer (typ 4000000404) ni får på returordern.

5. Kontakta Jimmy i Mjölby och be honom ta emot och godkänna returordern

6. Vänta på att ditt mottagningsnummer går upp i sts 33.

7. Gå tillbaks till OIS390 välj vy B (via shift F1). Leta upp ditt mottagningsnummer, markera detta och välj ctrl 14 (skapa kreditering).

8. Godkänn kreditering mha meny actions och F14. OBS! Ändra inte antal på artikelnummer. Kund kommer nu att få en kreditering med nästa fakturering

9. Gör en ersättning med en vanlig DDC - kundorder i OIS300,

warning Created with Sketch.