EM-ordrar
Utförande:
Reservdelsavdelningen bevakar EM order dagligen. Se instruktion längre ner.
Reservdelar kollar upp leveranstiden för aktuell artikel som tekniker har beställt.
Om delen inte finns på lager hos något lagerhus så kollar vi på alla depåer om det finns någon tekniker som har den.
Vi kollar även med TVH om dem kan ha delen hos sig.
Det snabbaste alternativet väljs.
Reservdelar loggar EM ärendet i TEAM Reservdelar EMergency fliken och ett mail genereras till aktuell tekniker med ett besked om att ett EM ärende har skapats.
Reservdelar lägger in bekräftat datum för leverans av artikel till Mjölby i EMergency fliken vilket genererar ett mail till tekniker så att han får den informationen.
Servicekoordinatorer är informerade om att EMergency finns på Reservdelars Teamsyta där dem kan se information om respektive EM order.
Instruktion:
Öppna SOS475 och skriv EM i rutan Uppdr typ:
Order som inte har någon initial framför sig måste åtgärdas omgående.
Kontrollera leveranstid från alla lagerhus, depåer och TVH.
Välj det alternativ som går snabbast.
Gå in på Teamsfliken EMergency och registrera ärendet.
Se även över pågende ärenden om del har levererats så att dem kan bockas av med en stjärna framför dina initialer i M3 och ändra Uppdraget från EM till BD.
Ta bort ärendet från Emergency fliken.