Toyota Material Handling Sweden AB

Leveransreklamationer - Formuläret

Uppdaterad

Service Operation ansvarar för att markera truckar (CB- och skjutstativ) som Approved eller Not Approved i T-OrderFlow efter genomfört leveransbesök.  

Om trucken inte kan leverans godkännas: 

  • Starta upp ett nytt SO med uppdragstyp IO för att åtgärda problemet. 
  • Be teknikern att avsluta uppdraget med Leveransbesöket. 
  • Bocka i Not Approved i T-OrderFlow och fyll i formuläret för leveransreklamation för överlämning till Produktavdelningen.
  • Mailnotifieringar om ärendets status skickas löpande under ärendets gång till ärendeskapare, säljare, LTR-admin och kund.

Leveransreklamationer Teknikerhandboken

Ärendet kan följas i Leveransrapporten i Power BI Leveransrapport

Alla länkar publiceras på T-Space och T-Set.

Vad är en leveransreklamation?

Vid leverans av en ny truck ska kunden så snart som möjligt kunna nyttja den i sin verksamhet. Om truckens funktionalitet brister och trucken inte kan börja nyttjas eller om trucken inte överensstämmer med avtalad specifikation, ska detta rapporteras som en leveransreklamation. Kunden kan reklamera genom att kontakta säljare, tekniker eller direkt till någon av Toyotas backoffice-funktioner.


Vid leverans av CB- och skjutstativtruckar genomför tekniker ett leveransbesök och kontroll av maskinen. Om ett fel enligt ovan uppdagas i samband med leveransbesöket ska detta rapporteras in som en leveransreklamation.


Produktavdelningen kommer vid varje nytt ärende som inkommer kontakta kund samt initiera utredning och åtgärd.

warning Created with Sketch.