Uppsägning av serviceavtal
Vill kunden säga upp maskinen från avtal? Eller har teknikern fått info och skickar in det till Operations?
Kommer informationen om att en maskinen ska avslutas i avtalet och det gäller serviceavtal, skickas dessa till Serviceadministrationen så de kan avsluta maskinerna i systemet.
Nedan hittar ni rutin på hur det ska avslutas i M3.
Vid uppsägning via mail från kunden där det står ett datum fram i tiden:
Lägg in det slutdatumet i SAS100 och göra noteringen i F6 texten. Lägg in siffran som motsvarar uppsägningen på alla individer SAS120/E. Skriv in ärendet i sharepoint enligt länken nedan
Vid uppsägning med omedelbar verkan:
Kontrollera om det finns servicear öppnade eller planerade inom snart framtid. Kontakta SC som får avgöra när avslut ska ske.
Lägg in siffran som motsvarar uppsägningen på alla individer SAS120/E. Ange slutdatum i SAS100 (ctrl+90=massuppdatering) och gör noteringen i F6 texten. Skriv in ärendet i avslutade avtal på teams. Länk finns nedan.
Avslutade avtal Service.xlsx (sharepoint.com)