Uppsägning av serviceavtal
Vill kunden säga upp maskinen från avtal? Eller har teknikern fått info och skickar in det till Operations?
Kommer informationen om att en maskinen ska avslutas i avtalet och det gäller serviceavtal, skickas dessa till Serviceadministrationen så de kan avsluta maskinerna i systemet.
Nedan hittar ni rutin på hur det ska avslutas i M3.
Vid uppsägning via mail från kunden där det står ett datum fram i tiden:
Lägg in det slutdatumet i SAS100 och göra noteringen i F6 texten. Lägg in siffran som motsvarar uppsägningen på alla individer SAS120/E. Skriv in ärendet i sharepoint enligt länken nedan
Vid uppsägning med omedelbar verkan:
Kontrollera om det finns servicear öppnade eller planerade inom snart framtid. Kontakta SC som får avgöra när avslut ska ske.
Finns det öppna servicar ute på tekniker måste dessa uppdrag makuleras och vi måste informera teknikern att kunden sagt upp avtalet.
Lägg in siffran som motsvarar uppsägningen på alla individer SAS120/E. Ange slutdatum i SAS100 (ctrl+90=massuppdatering) och gör noteringen i F6 texten. Skriv in ärendet i avslutade avtal på teams. Länk finns nedan.
Avslutade avtal Service.xlsx (sharepoint.com)