Toyota Material Handling Sweden AB

Kundinformation - Ekmans

Uppdaterad

Rutin EKMANS 

  

  • Kontaktperson: Josefine Akmar 

  • Back up: Johan Kempendahl  

 

  • Regionskoordinatorn förmedlar arbetet från maillådan till aktuell tekniker. 

  • Operations ser till att pusha ut jobbet till berörd tekniker beroende på kundens geografi.   

  • Teknikern tar prioriterade jobben i turordning och utifrån hur verksamhetskritisk trucken Är serviceteknikern dock upptagen eller frånvarande skall jobbet gå till annan tekniker arbetande i kundens närområde.  

  • Kontrollera alltid att trucken är placerad på kundnummer SE00056242 EKMANS MASKIN AB (TMHSE). Om inte måste RK flytta trucken innan SO öppnas. 

  • Det ordernummer som Ekmans bifogar i felanmälan skall alltid läggas in på kundens ordernummer. 

 

  • Parallellt med att jobbet pushats ut till teknikern skall jobbet även återkopplas av regionskoordinatorn till Ekmans via mail/telefon. Återkopplingen skall då innehålla det framtagna SO-numret. 

 

  • När tekniker är på plats hos kund och har fått igång trucken ringer teknikern Ekmans för kort återkoppling samt även direktiv om truckens eventuella förädling.  

 

  • Behövs det externa reservdelar till akutjobbet beställs dessa av tekniker/TMHSE reservdelsavdelning med Ekmans kundnummer/rabatter/fakturaadress och med samma SO som fakturamärkning. Behövs det Toyota/BT reservdelar som tekniker inte har med sig i servicebussen, beställs dessa på vanligt sätt internt på samma SO. Teknikerna måste återkoppla till Ekmans kund om han behöver vänta på delar. 

 

  • När det gäller förebyggande underhåll (FU) på truckar hos kunder som Ekmans har avtal med så kan TMHSE även ta hand om dessa. I så fall behöver FU-listor mailas till mailbox: tmhse.servicesupport@se.toyota-industries.eu. Regionskoordinator ansvarar för att mata in dessa med pusch ut till respektive tekniker. 

 

  • Varje gång en tekniker är klar med sitt uppdrag hos en av Ekmans kunder ska en arbetsrapport skickas direkt till Calle Ekwall. 

  

  • TMHSE fakturerar Ekmans avtalade timpris (för närvarande 690).  

 

  • Ekmans utför gaffel och kedjetest. 

 

Kontaktuppgifter: 

       Calle Ekwall ce@ekmansmaskin.se 

 

013-357045 

 

ÖVRIGT 

Om kund vill bli av med sin kundägda maskin kan vi ta kontakt med Robert Möller. rm@ekmansmaskin.se 

013-357042 

070-5498301 

 

  

 

 

 

 

warning Created with Sketch.