T-Stream kommunikations och dataproblem
Ibland händer det att det blir dataproblem där bl.a. T-Stream och M3 drabbas.
Det kan innebära att många uppdrag hamnar i kö, går inte att pushas ut till T-Stream. Kön måste då köras (sköts av IS/IT se Felanmäla T-Stream) om för att ett SO-nummer ska skapas och inte bara heta 0000000000-T01.
När detta händer ska vi absolut inte makulera några uppdrag. Det vi får göra är att avvakta någon dag tills allt rullar på igen och kön är borta.
En rapport "ZSE016 SO to be checked and re-pushed SE1 "kommer dagligen och den ska var tom när problemet är löst.
Råkar man ändå makuler och uppdraget sedan går igenom kön och får ett SO-nummer kommer uppdraget finnas i M3 men vara makulerat i T-Stream. Makuleringen/återkallningen skapar ett onödigt jobb att först makulera/återkalla i T-Stream och sedan hitta dessa och makulera i M3 också.
Enda gången det är okej att makulera/återkalla en order som heter 0000000000-T01 är om kunden är kreditspärrad.
För att du ska kunna återkalla ett uppdrag från T-Stream måste du ha modulen Administration i T-Stream BOW.